15 Ocak 2021

Galata

Bu aralar yine çıldırmanın eşindeyiz ana-oğul akşamları da babayı da katıyoruz aramıza tadımızdan yenmiyoruz , yine böyle çıldırmaya az kaldı doktorum nerede modundayken cuma günü anneme bırakalım salıya kadar kalsın az kendimize gelelim dedim, ve cevabını duymadan anneme torununun geleceğini söyledim ve yemin ederim dün gece heyecandan uyuyamadım.

Resmen planım şuydu ; sabah kapıdan bırakacağım ve kaçacağım.. Boş boş sokaklarda gezinip 20:55'te eve geleceğim. Hafta sonu Shrek ile iki yabancı gibi takılıp ayrı odalarda ikamet edeceğim, canımız isterse fiki fiki yaparız tabii o kadar da yabancı olmayalım şimdi .pazartesi de boş boş gezeyim ki yeteri kadar sakinleşip, kendisini özleyip ve annelik hissi :) toplayabileyim.. Onun sendromu benim aylık sendromlarım falan derken ilişkimize 3-5 günlük ara vermek lazım....

Ve planımın ilk günü başarı yüzdesi %98 

Canım kendim 

Tek sıkıntı kapıdan bırakıp kaçamamak oldu çünkü sabahın 7'si idi ve dışarıda kar yağıyordu.. Neyse ki öğlene doğru kar falan kalmadı da giyindim kuşandım gittim.





Galata'yı seçtim bugün

Aslında soğuktan mı bilmiyorum ama bugün yoruldum o yüzden hakkını veremedim boş boş gezmelerimin. SALT Galata kapalıydı mesela acayip uyuz oldum şurada entelliğim tutmuş sergi gezeceğim kapalıyız, ay popişim orta parmak yani...

Kuleye çıkacaktım , unuttum resmen unuttum ya İstiklal'e gelince aklıma geldi, sonra  Serdar-ı Ekrem sokaktaki terk edilmiş bir binada sergi vardı , ona bitmiş ki kilit vurulmuş apartmana.



O apartmanın hikayesini bu hesaptan gördüm. Hatta çocukluğunu oradaki dairelerden birini de geçiren bir hanım ortaya çıktı da hazır bina açıkken gezdiler, kadının gözlerindeki hüzün beni benden aldı ya, ne acıdır çocukluğunu geçirdiğin apartmanı o halde görmek. İşte şimdi bir şirket satın almış binayı herhalde yıkıp plaza yapmak için gerekli yandaş kanunlarının çıkmasını bekliyordur. 

Galata hakkında çok bilgim yok bir kitap var başucumda duruyor YKY'den Metin And       16. Yüzyılda İstanbul diye , kitabın kent bölümünde Galata hakkında çok güzel bilgiler veriyor ama ben daha çok 20.yüzyıl başlarındaki Galata'yı merak ediyorum. Bu konu ile ilgili kitap önerecek olan var mı ? 



Oradan yürüye yürüye , bakına bakına İstiklal'e çıktım ve Kırmızı Kedi 'den görseldeki kitabı almak için içeri girdim, ama biliyorsunuz ki tek kitap almak alım ahlakına aykırı olduğu için birkaç tane daha aldım.

Botter Apartmanı'ndan geçerken yine aklıma o roman geldi, bir hüzünlendim ama devam ettim.  Hazzapulo Pasajına girdim ama Madam Katia'yı göremedim ona da canım sıkıldı. Uyuz oldum söylene söylene bari caddenin başındaki sanat galerisine gireyim de Atamı göreyim dedim o da kapalı, kafam girsin sana pandemi ya ... YKY'ye de giremedim sıra vardı...

Yani bugün yorulduğum ile kaldım, yine de Galata de kule de sokaklar da evler de Beyoğlu da çok güzeldi.. 

Aslında kafelerin kapalı olması çok kötü, çünkü gerçekten yoruluyorum yürürken ve bir süre sonra nerden çıkış bulup kestirmeden bitirebilirim diye bakıyorum gezimi.. Oysa kafeler açık olsa o kadar çok rotam var ki, sabah kahvaltımı yapacağım yerden tutun da kahvemi için tatlımı yiyeceğim yere kadar. Yasaklar bitsin ilk rotam Kumkapı-Kadırga ...

Var mı önerileriniz ?

Bu arada bizim Yazarıyla Konuşanlar okuma grubunu biliyorsunuz , şubat ayında tarihi belli değil henüz Kemal Varol son romanı Kara Sis ile katılacak bize. Gelmek isterseniz bekleriz...

4 yorum:

  1. Güzel fotoğraflar çekmiş, gezip dolaşmışsınız. Tamam, sergiler, kafeler kapalı fakat bu pandemi koşullarında yapılması gerekenin yine de en âlâsını yapmışsınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz üşüdüm bu sefer zıpçık gibi spor ayakkabı ile bir dahakine termal tayt giyeceğim :) kafelerin kapalı olması gerçekten yoruyor ama :) ya da havanın yağmurlu olması, yoksa al kahveni otur banka dinlen :)

      Sil
  2. oh ne güzel olmuş, galata yaa orda bir evde oturmalı aslında :) galata kitabı çok var yaa, beyoğlu da, yüzyıl önce, galata-ilhan berk, barnathan-çiğdem oğuz, amanvermez avni polisiyeleri, osmanlı başkentinde bir levanten semti galata pera-iş bankası yayınları, boğaziçinde bir gezinti YKY Kazım Taşkent (bu kitap çok ilginçli yaa) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi ya ? Şöyle balkondan kule görünecek falan ev bilmem kaç yıllık olacak, kirasına hiç girmeyeyim biliyorsun hayallerde para bok, gerçekte yok :) kitapları not aldım ,canımsın Deep

      Sil

Varsa bir fikriniz , alırım :)