15 Ekim 2020

En gereksiz müesseselerden ; Eltilik


Kalıplaşmış ne anlamı olduğunu bilmediğimiz salak saçma bir kelime değil de ne Allah aşkına ? 

Nerden türemiş ne bokuma türemiş adı da çıkmış , eltin mi var Allah başka dert vermesin diye başlanıp ayağını denk al kuma kumayla anlaşırmış elti elti ile anlaşamazmış ile devam eden nasihatlerin bitmek bilmediği ve sadece adı elti olduğu için ben bununla asla anlaşmamalıyım ,bu beni kıskanıyor diye kendimizi doldurduğumuz canım ülkemin en gereksiz sıfatı; kaynanadan sonra :) 

Toplumdaki erkek analarının kendilerini bir bok sanma olayına hiç girmeyeceğim çünkü 3 ya da daha fazla tane erkek çocuğu olan anaların ultra bir bok sanma olayı var ki işte o benim uzmanlık alanım :)

Shrek'in iki tane erkek kardeşi var anlayacağınız annesinin sigortaları çok sağlam. Shrek ve abisi evli, küçük kardeşi de aman adı konsun da ne bok yerlerle yesinler tarzı düşünen bir kız annesinin kızını sevince ,adını koymak farz oldu.

Bu durumda gelinler üç eltiler iki oldu.

Şahsen 4 yıldır abisini eşi ile tüm uyarı, tüm engellere rağmen hiçbir sorun yaşamadık, aynı kafadayız ya da değiliz konu bu değil konu ikimizde birbirimizi şeyimize takmıyoruz, o yüzden de hiçbir sıkıntı yaşamıyoruz, kıskançlığa gelince de kıskanılacak kadar önemli şeylere sahip değiliz, sonuçta ev herkeste olabilen bir şey ya da araba ya da iş ya da zayıf bir beden...Bunları elde etmek için kıskanmaya gerek yok bence he motiven kıskanmaktır o ayrı o zaman yardır beybi...

Neyse ; geçen hafta bu modern muhafazakar aileyi ile diğer bir modern muhafazakar aile olan biz hayırlı bir iş için ziyaret ettik, o ortamda bile kız tarafından en az 5 çift gözün biz eltilerin üzerinde olduğunu o kadar hissedebiliyordum ki, şimdi düğün var ya bak gör senin eltiler nasıl zayıflayacak ,bak ortanca eltin kaynananın yanından hiç ayrılmadı vs. vs. Hatta bir ara bir tanesine dönüp bir maşallah de de nazar değmesin bana diyecektim o derece rahatsız ediciydi.

Neyse nişanı yaptık, sahte gülücükler, Ay biz gelin almıyoruz kız alıyoruz ay biz de damat değil erkek evlat alıyoruzlar falanlar filanlar ile geceyi bitirdik.

Sonrasını ay dünüşüm ailenizi çok beğendi bizimkiler ile başlanan telefon görüşmeleri aldı ( ulan biz kendi içimizde hepimizden nerdeyse nefret ediyoruz arkamızdan demediğimizi bırakmıyoruz birbirimizin başkanı nasıl beğenelim) , bundan sonrası için taze gelinimize bol şans diliyorum 

Çünkü bu yollardan geçmiş biri olarak, dolaylı yollardan tembih edilecek her yerde ( bu genelde biz eltilerinin olduğu yerler ) herkese ( bu herkes de pek tabii biz eltiler ) her şeyi ( bu muhtemelen mobilya, altın falan filan ) anlatma :) 

Kızın kafası trilyon olacak, bu eltiler sahte mi yoksa gerçek mi ? 

Hiç gerek yokken edindiğimiz akrabalar ile ilişkimizde toplum da oturmuş zaten. Sağ olsun ailenin diğer üyeleri de bunu tasdikleyip onaylayınca, eltin mi var derdin var ile başlıyorsun ya da görümcen mi var aman keşke eltin olsaydı en azından kaynananı kafalardın ile devam ediyorsun. Ve yeni edindiğin ailede daha ilk günden herkese karşı fikrin oluyor ve hiç kimseyi sevmiyorsun. Bunların hepsi erkek için de geçerli ona da kim bilir neler neler deniyordur. 

Eltilerin arasını eltiler değil kaynanalar açıyor ya da görümceler ya da kızın kendi annesi, ablası falan. Bunlar bitmedi, öyle köylerde falan da olmuyor gayet hayatımızda olan herkeste var, bitmeyecek de tek bir yolu var baş edebilmenin ; erken yaşta evlenmemek 

Sümüğünü bile atmayacağın insanla bir şekilde oğlunu sevdin ya da ablasını sevdin ya da kızını sevdin diye akraba oluyorsun ve senden saygının yanı sıra ultra düzeyde adına denge dedikleri kaşarlık bekliyorlar. Hele ki çalışmayıp direk evde oturacaksan resmen kurtlar sofrasına dalış yapıyorsun. Halka açılan yatak odandan bahsetmiyorum o başlı başına bir travma zaten.

Nitekim bu kurtlar sofrasında azıcık kafan çalışıyorsa , işin kaşarı oluyorsun ve yoluna bakıyorsun.

Bu ilişkilerde kocanla arandaki aşk dediğin şey işlemiyor. Sosyal kontrat olan evlilik yeteri kadar zor değilmiş gibi bir de aileler arasındaki o gereksiz dengeyi kurmak zorunda bırakılıyorsun. Oysa ne gerek var ki ? 

Neden onun annesini annem yerine koyuyorum ya da neden o benim babamı baba gibi görüyor , hoş saçma bir cümle oldu kimse kimsenin bir şeyini kendi akrabası gibi görmüyor, herkes sahte zaten de sıkıntı bu zaten sahteyiz ne gerek var bu tiyatroya ki  ?

Neyse olay felsefeye doğru gidiyor çok dağıldı.

Bizim ailede şimdi başta kaynana olmak üzere hepimiz bir zırh giyeceğiz :) Biz iki elti bir şey sorsak mı sormasak mı diye kafayı yiyeceğiz kaynana ve yeni gelin de ne cevap versek de atlatsak diye, oysa götlerine boru gibi borç girecek olan onlar , gelinlikten tut avize bakmaya bile anaları ile gidip kavga edecek olan onlar, stresi siniri yaşayacak olan da onlar , biz eltiler bunun nesini kıskanalım ,bize gelinliği özel diktirdim desen ne olacak hazır aldım desen ne olacak.

Ben 30 yaşında evlendim. Çay kaşığıma kadar her şeyimi kendi kafama göre kendi istediğim yerden aldım, annem düğünüme ( ki bu en en en gereksiz tören ) misafir olarak geldi deyim yerinde ise, aynı şeyler karşı taraf için de geçerliydi. Shrek de ben de istediğimiz her şeyi kimseye sormadan aldık ,ettik. Sadece kırmamaya dikkat ettik anneleri o kadar ( kaşarlanmaya oradan başladım yani şu anki derecemi düşünün) , ÇALIŞTIĞIM için ne onun annesi ne kendi annem bunu da buradan al gibi bir tavsiye bile veremedi verdikleri tavsiyeyi de he he diye geçiştirip kendi bildiğimi okudum. Müthiş bir saygı vardı bana, ama ne zaman doğurdum işten çıktım şu an öyle bir delik arıyorlar ki bulsalar altın gününe davet ederler o derece umurlarında değilim.

Yani diyeceğim o ki ; kızlar evlenmeyin doya doya yaşayıp, flörtünüzün tadını da bokunu da çıkartmadan, kredi kartlarınızda sıfırları görmeden, kendinize 300-500 liralık parfümler almadan, içinizde ne varsa yaşamadan evlenmeyin. Ve çalışın, asla ve asla aile sponsorluğunda evlenmeyin, yapmayın.

Sizler pembe gelin olmak için doğmadınız, misyonunuz kocanıza sunumlu kahve pişirmek olmasın.

Ve şimdi ben ortanca elti, aile sponsorluğunda gerçekleşecek ve çevreye de her şey yolunda gitti sahtekarlığı ile ilan edilecek olan bu dönemi elimde çekirdeğim ile izleyeceğim.

Dolduruşa geldiğiniz eltilerinize bu zevki vermeyin :) 


Çok kalp 

18 yorum:

  1. ha haa Allah seni yaaa mizah yazısı gibii :) gupse özay ın eltilerin savaşı ve görümce filmlerini izleee ha haaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izledim izledim, görümceye değil de eltiye güleyim mi üzüleyim mi bilemedim.O kadar gerçek ki .

      Sil
    2. son yazımda bu yazıııın şekerlik :)

      Sil
  2. Ahahahaa, bayıldım yazınıza. Tastamam altına imzamı atarım. Özellikle; doğurdum, işten ayrıldım, şimdi bir delik arıyorlar bölümü Nobel’ e aday 👏👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oluşmamış toplumumuzun oluşamamış saçma olayları işte :)
      Herkesin kendini prof ilan edeceği bir dal oluyor, halkın da biz gelinler falan :)

      Sil
  3. Eğlenceli bir paylaşım olmuş tüm sinir bozucu gerçekliğine rağmen.Niye böyle oluyor sahiden.Etrafımda yığınla örnek var böyle national geographic kıvamında ilişkiler sürdüren.Kadın kadına niye yapar ki bunu :(

    Hali hazırda 10 senelik görümce kişisi olarak :) her şey yolunda şimdilik biz de, şükür. Tabi bazen gelini sıkıştırmıyor değilim , doğru söyle ne diyon arkamdan diye :)

    Madem ortalık karışmış sizin oralarda, kolaylıklar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi hiçbir fikrim yok nedenine dair, tek bildiğim garip bir girdap bu ilişkiler. Boş kaldığın anda içine alıyor seni, ya snıf annesi oluyorsun ya doktora yapmış gelin,görümce falan :)
      Ah çok teşekkürler, yansın ortalık :)

      Sil
  4. Yazınızı okurken bi tık korktum. Görüştüğüm kimse yok ve bir an eltilerim olduğunu düşündüm. Allah korusun diyorum. Size de kolaylıklar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha :) dur sakin ol , kardeşin gibi anlaşacağın eltilerin de olur görümcen de , sadece sıfatlara takılmamak lazım.
      Teşekkürler :)

      Sil
  5. Maalesef hayatın acı gerçekleri :))

    YanıtlaSil
  6. Eltilik cok zor bir muessese:) oyle eltilerin savasındaki gibi mutlu sonla da bitmiyor genellikle... :) yine de iyi geçinmekte ve yuzgoz olmamakta fayda var derim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben o filmi eğlenerek izleyemedim , o kadar gerçek ki olanlar tabii ki de hepsi bir ailede olmaz ama parça parça yaşayanlar o kadar çok ki. acınası bir durum gerçekten.
      Ve yüzgöz olmamak.. tek çözümü bu
      herkesle

      Sil
    2. Yapmacık tavırların zirvesini ilk baştan yasamissiniz ve to be continue olacak muhakkak. Ben tüm sülalesinin es dost akraba dahil ilk geliniyim. Onlar gelin bilmiyordu, ben de kayinvalide, kayinbaba, kayinbirader, yani kayın tayfasi:) o yuzden su aktı yolunu buldu birsekilde. Ha bunlar ikinci gelini, yani eltiyi alırken sizin başınıza gelen suzulmeler falan ben de cok yaşadım, da; tabiati bu heralde diyorum. Tabi yas 30 yani, cok ehemmiyeti olan bir mertebe değil eltilik, iyi olsa ne, olmasa ne:) yas otuz olunca zaten hayatına yeni insan almak konusunda secici oluyor insan, o yuzden elti falan da gozu gormuyor, yüzsüz olmuyor, alan memnun satan memnun oluyor. :)

      Sil
  7. Duzelteyim; yüzsüz olmuyor yazmışım, telefonun azizliği. Yüzgöz olmuyor yazmaya çalışmıştım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Özlemişim yazılarını 🌺💋

    YanıtlaSil

Varsa bir fikriniz , alırım :)