06 Ekim 2020

İstek ve Rızamla Nasıl Dolandırıldım ?


İçmek istediğiniz her ne varsa alın, arkanıza yaslanın ve istediğiniz tarafınızla gülerek okuyun.

Size kendi istek ve rızam ile nasıl dolandırıldığımı anlatacağım, âmâ öncelikle benim evdeki bücür doğup da işten ayrılana kadar donumdan ekmeğime kadar her şeyimi internetten aldığımı, bugüne kadar bir kere bile bırak hıyar gibi yanlış ürün gelmesini 1 lira bile fazla çekim yapılması gibi bir durumla asla karşılaşmadığımı ve de bu durumun verdiği öz ukalalık ve kibir ile insanlara olası bir dolandırılma durumlarında nasıl ahkam kestiğimi anlatmak istemem ama belirtmeden de geçemeyeceğim.

Şimdi ben şu anda artık fakir bir insan  ve Shrek'in işte verdiği para ve ( sözde ) kredi kartı ile geçinen bir kadın olarak tabii ki de asla ( 🤞) kullanmadığım ama belki ( 🤞zor durumlarda kullanırım diye tuttuğum bir kredi kartım var, böyle bayağı üzerinde de adım falan yazıyor yani. Neyse...

Geçen gün Twitter'da gezinirken Maliye Bakanlığı'nın bir tweetini gördüm böyle hesap adının yanında tik mik var yani o derece, gerek Maliye Bakanının kendisinden gerek de bağlı olduğu kurumdan hiç hoşlanmasam da yazan şey dikkatimi çekti :

" Korona ile mücadeleye destek için ödediğiniz kart aidatlarınızı iade ediyoruz .Bilgi için aşağıdaki linke tıklayın."

İşte insan düşünür değil mi kart aidatlarını Maliye Bakanlığı niye iade etsin hadi onu da geçtim sen ne kadar kart ücreti ödedin de geri alacaksın diye bir kendine sorar değil mi ? ( düşünün o kadar zor durumda kalmışım ki kullanmışım kartı, canım kendim ) 

Yok,işte benim tek düşündüğüm şey linki açmak oldu ve açtım bir güzel kimlik numaramı ve e-devlet şifremi girip bir sayfaya yönlendirildim ( hiç tarayıcıdaki adrese de bakmak aklıma gelmiyor çünkü eminim ki yönlendirdiği sayfa edevlet.gov.tr) bir güzel kart bilgilerimi arkasındaki o lanet 3 rakamı da kendi ellerimle girdim yetmedi telefonumu da girdim ve işlemi sonlandırdım, canım kendim ya yine canım kendim. 

Bankanız en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir dedi ve 2 gün içinde banka iletişime geçti.

Kartımdan Trendyol.com üzerinden 70 liralık , Media Market üzerinden de 3.799 liralık çekim yapıldığını Trendyoldakinin provizyonda beklediğini ve diğerinin de bana ait olup olmadığını sordu ben de hayır dedim ve kartların kapatılmasını istedim , telefondaki de sağ olsun kapatıldığını iadelerin ya gün içinde 17:00 ye kadar ya da pazartesi ( o gün cuma idi) 09:00 a kadar yapılacağını söyleyip siktiri boktan bir dahili verip adının da Hatice olduğunu söyleyip pazartesi lütfen beni 09:00-10:00 arası beni arayın diye tembihleyip kapattı.

Ben ki yine canım kendim yine uyanamadım, ulan banka 0850'den aramaz arasa bile neden iade için araya hafta sonunu soksun, arasana gerçek bankayı değil mi ara böyle böyle oldu doğru mu de kapatılmış mı de sorsana , yok ben ne yaptım gevrek gevrek annemi arayıp böyle böyle oldu ama hallettim diye anlattım.

Pazartesi tabii ki numara dışarıdan arama kabul etmedi, ve tabii ki ben gerçek bankayı aradığımda kart açıktı ve tabii ki de işlem itirazı yaptım ve bilin bakalım banka neden olumsuz cevap verdi , işlem güvenlik şifresi ile yapılmış. Ben hala bankaya bağırıyorum ulan manyaklar siz aradınız beni siz uyardınız diye, yalnız ben de her gece telefonun sesini kısa domuz gibi uyur ve bu numaraları da asla açmam açacağım tuttu ya, belki açmasam güvenlik şifresini giremeyeceği için çekim bile yapamayacak.

Ama ben hiçbir şifre vermedim, uzaktan mı bağlandı da aldı o şifreyi konuşurken bir bok mu yaptı bilmiyorum.

Eltimgile anlattım , arasana Media marketi siparişi iptal etsinler dedi, kargoda ise durdursunlar. Ulan günlerdir neden anlatmadım ben bunu ya dedim elti deyip geçmeyin he bilir böyle şeyleri he kendine hayrı yok o ayrı :) neyse bir telaş aradık ,ve öğrendik ki o gün teslim olmuş.

Bankayı içinde banka adı geçen her yere şikayet ettim, fakat bu olayı anlattıkça idrak ediyorum ki banka falan aramadı beni, birazdan hepsine özür mektubu yazacağım :) 

Ertesi gün de işte laf olsun diye savcılığa şikayette bulundum bana 2020/35557 numarasını verdiler soruşturma numarası olarak ,herhalde bir gün sıra gelir bu sayıya ben de o zamana kadar bir daha kafamı kullanıp dolandırılmam.

Yani diyeceğim o ki böyle şeyler olabilir :) 

İnsanları yadırgamamak lazım, basiret bu bağlanıyor :) 

Yalnız en büyük mallığım da şu oldu , bilgileri girdiğim akşam Shrek'e dedim ki böyle böyle oldu benimki iade gelirse seninkilerle anneminkileri de yapalım. Düşünebiliyor musunuz bana güvenip al yap dediğini adamın, neyse ki malını tanıyor da çok özen göstermiyor para ile ilgili fikirlerime :) 

Sonuç olarak şimdi baba gibi kart borcum ve minnoş bedenim ve zedelenmiş kalbim var :) 

Bir de öyle bir sahiplenmişim ki borcu adama diyorum ki lütfen bak bu boku ben yedim hem de bile işte ben ödeyeceğim, yapılandıracağım falan filan.. yani sen taksit tutarı kadar benim maaşa zam yap gerisi ben de merak etme ...

Neyse ki savcılığa gittim diye aile mahkemesine de gitmemi istemedi herhalde evde hiçbir şey olmamış gibi takılıyor :) 

Buradan da o tweeti görüp o linke tıklayıp bilgilerini giren benim gibi salaklara sesleniyorum ; ya siz mal mısınız arkadaşım maliye bakanlığı neden kart iadesi yapmış, ne meraklısınız kart bilgilerinizi vermeye, sonra diyorsunuz ki dolandırıldım yetiş savcı...

😀😀😀

kalp kalp kalp 



12 yorum:

  1. Ne yazık ki insanın boş anına gelebiliyor. Banka müfettişliği yapmış biri olarak ben de az kalsın telefondaki kadının dediklerine kanacaktım. Bişiye üye mi olmuşum, abone mi olöuşum hatırlamıyorum şimdi, kart numarmaı vermezsem cezaya düşecek zırt pırt. İsim olarak annemin ismi çıkmasa, ben de tam kart numarasını verecekken dur bi anneme sorayıö demesem kim bilir kaç lira çekeceklerdi. Allahtan annem yok ben hiçbir şeye onay vermedim derken bir anda ufkum açıldı, kadın utanmadan tekrar aradığında yazılı onayım yok, yollayın poliçeyi bakayım dedim. Yıllardır bekliyorum poliçeyi. İnsanız sonuçta, ne yazık ki aklımız dağılabiliyor. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, zaten sadece insanız sonuçta deyip teselli buluyorum :) ama çok fena dalga konusu oldum bizimkilere iyi malzeme çıktı.kalp kalp kalp

      Sil
  2. son yazımdasıııın :)

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun. Ben de dolandırıldım kardeş😁 kader arkadaşlığı😁 giden para falan neyse de insan kendini aptal gibi ve güvende değil gibi hissediyor. Ama çok uzun sürmüyor, geçiyor çok şükür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya o değil de bir de şu herkese bok atıp kendin o bokun içine düşünce gelen bir utanç hissi de var ki düşman başına :) canımız sağ olsun bacım

      Sil
  4. Başlığı görünce 'nasıl yaa' dedim. Başlıktan anlaşılıyor yazı dilinin ne kadar eğlenceli olduğu ama bu olayı bile eğlenceli anlatmışsın ya daha ne diyeyim :)
    Zaman aşımına uğrayan her trajedi komediye dönüşürmüş de sen de durum hızlı gelişmiş :)
    Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi öyle bir düzenli ve rızamla oldu ki bu iş , içime oturamadı bile, neyse 3-5 güne gelir ekstre tek çekim görünce 4000 lirayı oturur ağlarım :) çok kalp

      Sil
  5. Deepin yazısından geliyorum ben de. Simdi bir öneri öncelikle. Blogunuzda google izleyiciler butonu yok, gerçi ben telefondan giriyorum ama Web surumunuzde de göremedim. Derken; blog adresinizi telefonumun not defterine kaydettim. Bu sira blogger izleme listesine url ile ekleme yapmıyor, sebebini bilen yesillendirirse sevinirim. Demem o ki sizi takibe alamadım bu sebeple. Bunun gibi bazı bloglarım daha var, telefonumun not defterinde kayıtlı ilk fırsatta bilgisayardan ekleyeceğim... dipnot instagramdan takibe alıyorum.

    Yaziniza gelince; ya ben hiç evlenmedim okurken, bir kızdım bir kızdım. Sinir küpü oldum burda. Cok yazık, insanlar ne ara bu hale geldiler. Bir yolu olmalı ve siz size ait olmayan bir borcu kabul etmeyin derim ben, daha çok ugrasin lütfen, ne münasebet. Bir yolu olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bazı şeyleri o kadar kılıfa uyduruyorlar ki mesela banka diyor ki sen bu işlemin onayını cep telefonuna gelen mesajın şifresi ile vermişsin yani ben bu işlemi sen yaptın kabul ederim diyor. değilim diyorsan da yasal yola başvur diyor , başvurdum şikayet ettim ama bir şey çıkar mı çıksa da ne çıkar bilmiyorum.bu arada blog dünysına o kadar ara verdim ki nereye ne butonu koymam lazım hepsini unuttum,yeni baştan bulacağım ben de :) çok kalp

      Sil
  6. Geçmiş olsun, buna benzer bir durumu bizim aile de yaşadıydı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimize iyi geçirdiler yani :) umarım geçmiş gitmiştir çünkü minnoş kalbım bi 4000 lira daha kaldırmaz
      çok kalp

      Sil

Varsa bir fikriniz , alırım :)