20 Aralık 2020

Defne Suman - Yağmur'dan Sonra


Defne Suman okudunuz mu hiç ?

Okumadıysanız bir şans verin derim Emanet Zaman'ı ya da Kahvaltı Sofrası'nı okumakla başlayabilirsiniz ama Yağmur'dan Sonra'yı okumayın, hele ki bununla hiç başlamayın.

Kitap bir distopya, ütopya her ne boksa işte , eğer bu türün sağlam bir okuruysanız kitabı zaten beğenmeyeceksiniz. 

Kitap bir deprem ile başlıyor ,Vatan ülkesinde bir barınakta ( yetimhane gibi düşünün) yaşayan çocuklar; Kaya ( ilk yetim ) Yağmur ve Bulut ( bunlar ikinci salgından sonra gelenler anaları babaları falan var )

Kızlar ve erkekler 16 yaşına kadar yetiştirilip erkekler cepheye kızlar komutan koynuna yollanıyor , vatana yeni canlar lazım yumurtalıklar ve spermler önemli ki zaten boşa harcamayın diye öğütlüyorlar :) 

Tabii bir de ülkede bir Lider :) var ; bizim asrın Lider'i gibi .. aynı aynı hık demiş burnundan düşmüş

Neyse çok spoiler vermeyeceğim, bu 3 salak bir şekilde kaçıyor oradan ve kitapta yarım yamalak anlatılıyor olaylar , Kaya'nın ağzından okuyoruz. Şahsen ben okurken Kaya'ya saydırmadığım küfür kalmadı bir insan nasıl bu kadar salak, nasıl bu kadar kör nasıl bu kadar bağlı olabilir Lider'ine diye .. Tipik bizim Tayyipçiler gibiydi , ne zaman hakkında olumsuz bir şey söylense "ama Lider yaptıysa vardır bir bildiği" diye cevap veriyor, biliyorsunuz bizimki de çalışıyor ama çalışıyor :) 

Yağmur denen ise tam bir gerizekalı, hiç kadın dayanışmasına giremeyeceğim kusura bakmayın bencil pisliğin teki..

Oh rahatladım

Hiç sevemedim o kızı 

Neyse ya ben zaten kitabı da sevmedim, Defne Suman sanki durmuş durmuş demiş ki Nermin Yıldırım, Hikmet Hükümenoğlu, İsmail Güzelsoy çıkarmış benim neyim eksik demiş ve tonla soruyla biten bana göre hiçbir derinliği olmayan bu kitabı yazmış.

Bu arada da Defne Suman Yazarıyla Konuşanlar okuma grubumuzun yarın akşamki konuğu, tüm burada yazdıklarımı pek tabii ki söylemem ,o yüzden sadece dinleyici olarak katılacağım ama siz bilin ki kitap tırt :)


11 yorum:

  1. Ahahahahahah, bir açıdan bakarsanız, aslında yazar biraz anacına ulaşmış gibi. Kıza ve oğlana sinir olmanız belki de yazarın istediği şeydi. Belki de kafalarda bu tür düşünceleri uyandırıp, okuyucuyu da uyandırmaktı amacı, hani şu asır liderlerine karşı. Belki de beceriksizin tekiydi, torpille çıkardı kitabı. Neyse yarın akşam anlarsınız durumu. Bize de yazın ama, merak ettim ne düşüneceğinizi. Çok kalpli selam 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an konuşmadayız, kafanıza göre siz şekillendirin diye öyle ettim dedi:) benim kafadakileri duyunca da buradan ayrı kitap çıkar dedi:)

      Sil
  2. Defne sumanin mavi orman ve yaz sıcağı kitaplarını okudum. Çok güzel de bir blogu var, blog yazılarıni da çok severim.romanlarindansa yazılarını okumayı daha çok seviyorum. Bu kitabın derinliğinin olmamasına şaşırdım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de emanet zamanı okudum,kendisini de çok severim ama bu kitabı tamamen bize bırakmış isteyen istediğini düşünsün hikayede diye ...

      Sil
  3. Kitapçıda arka kapak yazısını okuyup bırakmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Defne Suman okuyun ama mutlaka, emanet zaman ya da kahvaltı sofrası ile başlayabilirsiniz ..

      Sil
  4. pikiş yazar aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
  5. Zaten yıllarca hangi kitap için "tırt" dediysen, o kitap öyle çıkmadı mı🙊
    Aaayyy şuan resmen 2010 yılına döndüm🎈
    Ne özlemişim seni okumayı😍
    Ben de geleceğim yazmaya 🎈
    Kalp kalp kalp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte kıymetimi bilemediler zeynep :) beni bıraktılar elleri edebiyat gurusu yaptılar :)
      gel gel iyi oluyor burada
      mahalllede sohbet gibi..

      Sil

Varsa bir fikriniz , alırım :)